Holsby SK

Matchnummer: 142202085
Stryk i bortamatchen för B
2020-09-21 06:09
En jämn första halvlek och 1-1 i paus slutade med en viljelös andra halvlek där Holsby rättvist avgjorde matchen och vann med 4-1. Målnätare för VIF Molly Levin efter ett mycket vackert anfall.
Ett förstärkt Holsby, för att rädda nytt kontrakt, var precis så tunga att möta som vi trodde, och de spelade exakt som tidigare. Vi löste det bra i första halvlek och låg rätt med hela laget vilket störde dem rejält. De tar ledningen genom ett mycket vackert hörnmål, stenhård nick i nättaket. Vårt mål kom efter ett kanonanfall på vår högerkant där Molly får på ett  bra skott i bortre och 1-1 stod sig halvleken ut ass Andrea.

I andra halvlek tvingades vi göra lite justeringar efter stukad fot på Minea och Molly L landade med knät på en stubbe efter en duell vid lång linjen. Holsby spelade nu ännu tajtare och tuffare och vi jobbade inte alls tajt och nära deras bollinnehavare utan de fick mata på och vinner andra pga av hetare vilja och bra lagarbete av alla.
Sandra Andersson gjorde ett bar inhopp i andra. Andrea och Emma W var stabila i första som innermittare men klart bäst i VIF sett till 90 min var Emma Wessman, otroligt nyttig i vårt defensiva arbete i andra där vi hade svårt att hålla boll och anfalla, men Emma slet oförtröttligt i det defensiva.