Motala AIF FK

Plats:Ceosvallen
Säker 3-0 seger mot MAIF
2020-09-26 23:59
Målskyttarna Natta, Blida och Svea (som gjorde sitt första a-lagsmål)
I eftermiddags hade VIF full koll på matchbilden, slutade 3-0 efter 1-0 i paus.
Det var inget snack om vilket lag som var bäst den här dagen, även om det bara stod 1-0 rätt så länge så var det vi som förde matchen.
Gästerna hade ett par riktigt bra spelare & i andra fick vi bort dem ur spel lite bättre & då kom det ytterligare 2 helt rättvisa mål. Matchen slutar alltså 3-0.
Skulle absolut kunnat bli några pyttsar till om vi bara hade haft lite mer tålamod & inte försökt hitta en avgörande passning så tidigt som vi många gånger gjorde.
Men 3-0 är ett helt ok resultat, och mycket skönare att få på plan än på pappret som det höll på att bli då gästerna var nära på att lämna WO.

Målskyttar för dagen:
1-0 Natta Johansson
2-0 Malin Blidfors på volley efter hörna slagen av Natta.
3-0 Svea Backstad med ett fint placerat skott.

Nu kör vi en bra träningsvecka för att på söndag spela vår sista match mot serievinnarna Kenty.