Tjust IF FF B (9-m)
Tjust IF FF B (9-m)3 - 4Vimmerby IF C

Matchstart:lör 26 september, 12:00
Plats:Tjustvallen
Vilken härlig avslutning på säsongen för dam C
2020-09-27 00:03
nöjt gäng och ännu nöjdare debutanter, de ägde matchen och avgjorde den åt oss
Match på Tjustvallen i Gamleby, blev 9-mannan men med fullstor plan vilket gav många lägen för båda lagen. VIF var formidabla under hela matchen och drog det längsta strået och tog hem seger med 4-3 efter att gått ifatt och avgjort i andra halvlek.

Härlig och skön seger för vårt unga och talangfulla lag. Vi va i underläge med 1-0, 2-1, 3-3 men kom hela tiden tillbaka med ny energi och kunde till slut avgöra till 3-4.

Visst hade även Tjust lägen att avgöra men vi hade en målvaktsdebutant i Ida Nyman som va totalt orädd och fruktansvärt säker i allt sitt agerande framförallt i frilägena.

Vi tycker nog att vi var sett över 90 min rättvisa segrare.

Vi hade många spelare som gjorde sin bästa match för säsongen, en säsong som varit lång träningsmässigt men mht covid 19 var ju seriespelet halverat och kort. Sett till vår formkurva hade det varit häftigt att fortsätta serien och spela nån månad till för utvecklats har vi gjort vecka för vecka. Både fysiskt, tekniskt och taktiskt.

Spelare som Amanda Carlsson, Stina Linder, Julia Frejd göra sina bästa matcher för säsongen med otroligt fina arbets- och spelinsatser.

Vi hade med tre F06or som gjorde sina första seniormatcher, men inte de sista, vilken succé för Ida i målet (se ovan), Nelly Widén som vi satte på innermittfältet och va hur kreativ och lurig som helst, bla två målassist och stort spel överhuvudtaget. På topp sprang Tessa Svensson ideliga löpvägar mot mål och kom i frilägen 5-6 gånger, varav tre satt i mål. Hattrick i debuten och på 45 minuters spel. Applåder i massor.

Lollo Rosin fick vara navet i vårt spel antingen från mittbacken eller innermitten, fick kröna en fin insats med ett snyggt mål, skott från 25 m precis under ribban.

Cajsa Widéen o Agnes Dahl har nog spelat alla våra seriematcher och har i höst varit förbannat bra med stor arbetskapacitet och rejäla passningar och frejdigt spel överlag.  Issa Flink har tillslag som få, vilket hon kan uttnyttja vid inlägg, uppspel och avslut. Sara Linds Comeback är stabilare än stabilt, fan va säker och vilken timing och vilken precision i uppspelen. Kujtese Rexha som varit sjuk i 2 veckor satte skräck i deras backlinjen de 30 min + 10 som hon lirade. Klara Arrbrant är ett fenomen, så timad och klockren i sina brytningar ut mot sidan  när hon spelar mittback.

Så vilken lördag vi hade i Gamleby, alla nöjda och glada och vi får väl avsluta med att säga att "F06 äger"

Ledare idag Agneta-Budo-Håkan-Lasse-Tuva.