Madesjö IF - Vimmerby IF

Serie:Div 2 Östra Götaland Dam
Skön vinst i seriepremiären
2021-06-28 11:22

Pga av ett riktigt skyfall på em i Nybro med omnejd så blev matchen flyttad till konstgräsplanen i andra änden av Nybro. Det var inget vi hängde läpp över, utan vi gillade läget & klev på bussen igen.

Uppvärmningen blev kortare än önskvärt, men det var ju lika för båda lagen.

En lite trevande inledning av matchen, då bollarna var gjorda för naturgräs som gjorde det lite svårare, sedan såklart påverkade det ihållande regnandet kvaliten också. Men efter dryga kvarten började vi bli vänner med både plastgräset, bollen & regnet. Och då tog vi verkligen tag i taktpinnen. Vi förde matchen i stort sett hela tiden, med mycket löpningar & fina passningar.  Hemmalaget nådde inte upp till vår nivå & sysslade mest med att försöka lyfta långa bollar förbi vår backlinje, som oftast inte ledde till några större farligheter.

0-1 Julia Wirsen efter fin tajmad passning av Natta J

0-2 gör vi efter ett riktigt fint mönsteranfall, målskytt Julia Rosin.

1-2 Tillkommer efter en långboll där de lyckas lite turligt rulla in bollen.

1-4 Natta J

1-5 Elin Börjesson efter ett fint smörpass från Andrea.

1-6 Elin Börjesson igen som elegant skruvar in bollen från snäv vinkel.

1-7 Andre Lundgren är först på bollen efter en hörnsituation & gör inget misstag.

1-8 Andrea igen som tar sig inåt i banan & skjuter ett kanonskott från 15-20 m. Snyggt!

2-8 blir slutesultatet i matchen sista spark när hemmalaget lite turligt får till någon form av "lobbskott".

En bra genomförd premiärmatch, som alltid kan vara lite lurigt att genomföra då det är en dag vi alla sett fram emot i 9 månader. Men vi gör det övertygande & vinner helt rättvist.

Extra plus idag går verkligen till alla, vi håller en hög & bra nivå som lag & ändå vet vi att vi kan skruva upp det ytterligare något snäpp, så det kommer bli en bra säsong.

Noterbart 1 - Minea Snickars & Jessie Eriksson gjorde idag sina första framträdanden i seriesammanhang för A. Bra jobbat.

Noterbart 2 - Svea "Terry Butcher"  Backstad. 4 ledare på bänken missar helt att Svea får en arbåge på näsan, först när hon linkar mot sidlinjen ser vi henne, ansikte & tröja var helt täckt i blod. Paniken spred sig över ledarbänken, men Svea själv var ko-lugn. Men efter rådigt ingripande från samtliga ledare (utan undertecknad), så var hon snart tillbaka till sitt vanliga jag igen. Skönt att det ändå gick bra, tröjan får vi ta en diskussion om vem som får betala kemtvätten på. :-)

Nu går vi på några veckors sommarledighet där vi kör på med lite egenträning efter schemat. Så lycka till med detta så ses vi i slutet av Juli.

Ha en trevlig sommar!