Tranås-Torpa (D2) - Vimmerby IF (D2)

Matchstart:sön 01 augusti, 14:00
Plats:Bredstorps IP - Konstgräs
Serie:Träningsmatcher Dam
Sällan man är nöjd med 4-1 i baken!
2021-08-01 18:33

Det var en träningsvillig och peppad grupp som åkte till Tranås för genrep inför höstpremiären i div 2.

Matchen börjar i ett högt tempo från båda lagen där Tranås Torpa hade mer boll. Tidigt i halvleken tog de ledningen genom en lurig hörnvariant. 2-0 tog de vara på ett litet misstag/missförstånd. Sista halvan av första var vi mer med i matchen och började äta oss in och få mer och mer boll. Vi noterar 2 ramträffar för VIF. Tyvärr kom 3-0 precis innan paus där vi kunnat hjälpa varandra att inte bli bolltittare & alltid tungt att släppa in mål på stopptid.

Bra snack i paus där vi ändå fick med oss bra energi in i omklädningsrummet.

I andra var det mer VIF men på en flipper hörna kom tyvärr 4-0 precis när vi tyckte vi var riktigt på G i matchen. Resten av halvleken tar vi över och är det bättre laget med mer energi och mer kämpaglöd en det kanske något trötta (?) hemmalaget. Här hade även Jessi en rökare i stolpen, eller tog det hjulet??? Vårt mål byggdes upp av Andrea som slår en härlig crossboll som Molly Levin tar med sig i farten och kliver med full styrka in i straffområdet och får till ett bra avslut. Snygg räddning på bortre, men där kommer Tyra Andersson in med bra fart helt rätt in i ytan och bredsidar in retur. 4-1 blir matchen till slut.

Vi ville vara nöjda med insatsen efter 90 trots att vi kom med ett lag som kom från våra 3 seniorlag. ( detta pga sjukdomar, semester mm).

Och det är sällan man är så här nöjd med insatsen när man förlorar med 4-1, men vi gjorde  det riktigt bra tillsammans...Ett varningensfinger sänder dagens vältränad trupp till övriga: Vi är med och slåss om speltid i A i höst!!!

Alla spelare gjode fin laginsats, men extra plus till Andrea Lundgren, Molly Levin och 06:an Tyra Andersson som slet och kämpade i dryga 50 min.

Dagens lirare för VIF A med cirka speltid:

Allis Nilsson MV 90

Minea Snickars YB 45min