Vimmerby IF - Glömminge-Algutsrums IF

Serie:Div 2 Östra Götaland Dam
Vinst i premiären
2021-08-09 08:49

Äntligen var det dax för höstpremiär.

Som vi har väntat efter den här dagen. En höstomgång som på något sätt är lite mer normal än det varit på 2 år. Dock är varje poäng superviktig då det är enkelmöten även i år.

Ölandslaget Glömming/Algutsrum stod först på menyn när VIF Dam A kickade igång höstens seriematcher.

Vi satte oss i förarsätet från det att domaren blåste sin första signal i pipan till det sista. Vi förde alltså matchen från minut 1.

Vi rullade runt bollen på ett föredömligt & säkert sätt & gästerna fick jaga & jaga.

Trots bara 1-0, för det var faktiskt bara, så kändes det aldrig hotat någon gång.

Gästerna gick mer på en defensiv taktik där de gjorde sig väldigt kompakta i försvaret och det gjorde det såklart lite svårare för oss att komma igenom ordentligt.

Men chanser skapade vi ändå under hela matchen, men tyvärr var de flesta avsluten alldeles för lösa & gick rakt på gästernas målvakt eller så hade hon tur med målramen.

Med lite mer fart & nogrannhet i sista 3.e delen så hade vi garanterat satt en handfull bollar till i nätmaskorna.

Målet kom iaf tillslut, ca 15 min in i 2:a halvlek. Julia R passade upp till Natta J som avancerade in i straffområdet & placerade säkert in bollen bredvid målvakten, skönt & rättvist.

Det viktigaste var ju iaf att kamma hem 3 poäng & det gjorde vi, målskörden får vi ta igen i nästa match. Att vi dessutom håller nollan är grymt skönt.

Nu kör vi vidare med 2 fartfyllda träningsveckor innan det blir dax för nästa match borta mot Eksjö den 21/8. Vi står nämligen över nästa helg.

Nästa hemma-match blir den 28/8 mot Vetlanda.