Lindsdals IF - Vimmerby IF B

Tuff och välspelad match slutade 1-1 för Dam B
2021-08-22 20:04
Molly Gutafsson var den som kvitterade för VIF

1-1 borta mot topptippade Lindsdal A är riktigt bra gjort, 0-0 i paus och underläge 1-0 men VIF ordnade kvittering i 80e när Molly Gustafsson kvitteerade rättvist.

VIF hade en matchplan som vi fullföljde bra de första 45 där VIF hade 6-7 lägen genom Tyra, Wirsén, Svea, Nelly, Agnes och Kujtese.

Lindsdal skapade egentligen inget mer än två hyperfarliga hörnor som Agnes räddade på mållinjen och den andra tippade mv-Ellen undan.

Vi hade fart och ägde mitten och kunde på detviset ta oss igenom hemmaförsvaret.

LIF kom ut som ett nytt lag i 2a men vi va trygga i vår defensiv. Vi fick jobba mer för att äga mitten och freda vår egen planhalva. Men det gör vi galant hela 2a.

Deras fasta var farliga hela matchen, i 57e sätter de en frispark snyggt i nät. Vi trummar på men skapar bara halvlägen.

20 kvar vi gör om och kör 3-4-3 och får genast tryck på LIF, de får kontraoch där räddar Ellen oss två gånger om efter kanonskott från kanten och hårt inlägg från kanten in framför mål, tack mv Ellen , viktigt !! för därefter tar vi oss upp mot vänstersidan, Jessie. Agnes-JOnna och Svea trycker in bollen framför mål där Tyra matar två gånger om men bollen vill inte in, men Molly G följer upp och trycker rättvist in 1-1 med 10 kvar. Vi säkrar upp med 4-4-2 igen men fortsätter att hota bakom deras backlinje.

- vi är jättenöjda med lagetsr insats ikväll tyckte ledarna Budo-Håkan-Lacket

-vi visar att vi ärbra skolade och tar bra beslut men framförallt är underbara i vår attityd och vilja att maxprestera i varje momen.

.............kommer mer om enskilda prestationer under kvällen, nu för skakigt i bussen

Här kommer det kvarvarande raderna:

Ellen, ser ut att gå för en fin höst, förra matchen riktigt bra och idag avgörande räddningar i slutminuten

Jonna Söderberg, debut i B efter en fin Cmatch i veckan, såg stabil och säker ut, starkt att gå in och leverera direkt i första B i div 3 i 90 min

Minea, man vet man får, "the mail-man" leverar alltid

Agnes Karlsson, nu idag som mb, lika konstruktiv där som mf, stack även på offensiv, väggspelet med Jonna och friläget i första va värt ett bättre öde, nu blev det mv räddning

Jessie, så klok och så säker, inte många aktioner fel där inte, växt in i rollen mycket bra

Nelly P, snabb och kvick i vändningarna några riktigt bra pass och inlägg, ett ruggit hemjobb i 2a höjer betyget rejält

Kujtese, kapten för dagen, aktiv och stark i 1a, försvann något i 2a men gjorde sitt jobb hela vägen

Jonna E, konstruktiv och alltid bra vägval med bollen, alltid i balans svår att ta bollen för, flera läckra pass till avslutslägen, riktig speluppläggare

Svea, trots spel i A igår laddade hon om och gav allt på sin ymf, flera bra instick offensivt och inne i avslutslägen själv också, delikat pass till 1-1 målet

Tyra, otroligt bra start och ett ideigen hot mot LIFarna, kom tillbak i 2a och va den som gav Molly returen till 1-1

Julia Wirsén, 65 min igår och 60 idag, hade några gamla RBKare som nu va i LIF som hon ville visa, nära mål 2-3 ggr

Avgörarna (avbytarna) idag:

Molly G, tog sin avgörare-roll på allvar och räddade poängen med ett kyligt avslut

Tessa, första inhoppet i B, viktigt att få känna på tuffheten mot ett A-lag, total 26 min speltid

Allis, a-målvakten som nu följde med efter ett sent avhopp, kom in som ymf sista 10 min och bidrog till att hålla liv i matchen

Summa summarum, vi visade med bravur att vi med våra unga tjejer kan konkurrera och spela bra fotboll mot duktiga A-lag. Framtiden ser ljus för dessa tjejer.

// Budo-Lacket-Håkan