Vimmerby IF - Team Södermöre

Vinst i sista hemmamatchen
2021-09-27 09:36
Natta 3 måls-skytt i sista hemmamatchen

Sista hemmamatchen för säsongen gick av stapeln i lördags på ett för dagen soligt & fint Ceos.

Möre BK stod på menyn för de gula tjejerna denna lördagseftermiddag. Det var 2 taggade gäng som skulle göra upp om de 3 poängen.

Det tog bara 34 sek innan vi hittade nätmaskorna för första gången. Ett snabbt anfall efter avspark & Natta avancerar in i straffområdet & sätter 1-0 helt skoninsglöst. Grymt skön start.

Vi fortsätter trumma på & har många fina kombinationer under första halvlek, dock vill inte bolluslingen in bakom en för dagen bra spelande bortakeeper. Men vi vann iaf första halvlek både i mål & på poäng.

I halvtid snackade vi om att försöka skruva upp tempot ytterligare & ta många fler löpningar utan boll.

Dock kvitterar gästerna i början av 2.a till 1-1, men vi hänger inte läpp för det utan fortsätter trumma på.

Natta stänker även in 2-1 på en läcker frispark strax utanför straffområdet. Men säg den lycka som vara för evigt...

Dirket efter avsparken så lyckas gästerna lite turligt få tag i bollen & kvitterar återigen, 2-2 är ett faktum.

Men moralen är hög i de gulklädda & alla knyter näven & forcerar framåt.

Stina KB fixar till ledningsmålet efter ett fint inspel av Natta, 3-2.

Natta får sedan även äran att fastställa slutresultatet till 4-2.

Skönt seger & absolut en rättvis sådan. Det var vi som förde matchen & gästerna tilläts i stort sett bara att kontra, som de för all del gjorde väldigt bra.

Vi skapade chander under hela matchen, men lite oskärpa & lite för mycket "kladd" på bollen gjorde att vi fick nöja oss med 4 baljor idag. Men vi ska såklart vara nöjda över vår insats & de 3 mycket välförtjänta poängen.

Nu kör vi en bra träningsvecka för att sedan avsluta vår sista match för säsongen nästa helg mot Rödsle på bortaplan.

Extra klappar på axeln går idag till:

⚽⚽⚽  Allis Nilsson i kassen som gjorde en grym match med några riktigt fina räddningar & ett bra snack, hon utstrålade självsäkerhet.

⚽⚽ Natta Johansson, 3 mål & 1 assist, grymt duktig med bollen & gjorde det väldigt svårt för motståndarna.

⚽ Johanna Bellander som spelade tryggt & säkert & var inblandad i flera anfall.