Färjestadens GOIF B - Vimmerby IF B

Serie:Div 3 Östra Dam
Stryk i sista seriematchen för Dam B
2021-10-03 20:37

Detta blev inte den säsongsavslutning som vi hoppades på, vi va inte riktigt med mer än i kortare perioder.

Annars har säsongen varit en riktigt positiv resa där utveckling både på individ och lagnivå.

Vi hade fram till idag bara en förlust och det var i premiären mot Kalmar Södra hemma, därefter idel segrar och några oavgjorda, men framförallt klockren defensiv och vägvinnande speluppbyggnad.

Idag fick vi inte en optimal matchning mot avsparken när vi fick värma upp utanför matchplanen eftersom div1 matchen Fgoif- Halmstads BK pågick till 15.50 och vår match skulle starta 16.00 men domaren var försenad pga att han dömt en match till  i trakten. Det är ingen ursäkt alls men rubbade våra cykler. Detta ska vi ledare och alla våra spelare kunna hantera.

1-0 på straff och strax därefter även 2-0 innan vi fick till en kort bra period där Tyra Andersson springer sig fri och trycker in reduceringen, därefter kom några bra hörnor och frisparkar som va bra slagna och vi hade folk i trafik för avslut. Istället för en kvittering kom det i stället ett FGOIF mål igen till 3-1 detta i misstänkt offsideläge.

Paus och snack om att ta ansvar för sin prestation och agerande och göra allt tillsammans istället för var för sig.

Vi fick inte till det trots nya byten inom laget utan 4-1 och 5-1 kom till på konstiga beslut av oss själva. Men vi gav inte upp utan ville verkligen snygga till siffrorna och med ny energi och jävla anamma och goda prestationer under sista 15-20 minuterna kunde vi första göra mål där Tyra Andersson återigen springer sig till friläge och forcerar in 2-5 och därpå  3-5 genom fin dribbling följt av en vänsterslägga under ribban av Svea Backstad.  Vi tryckte på för ytterligare reduceringar men kom bara  hyfsat nära ett par gånger.

Hemmasegern rättvis men en annan dag med oss påkopplade på matchmood och hög energi så hade vi tagit dem. Vi ser framåt och vet att vi till 2022 är mer tränade och än mer seniorklara med vår annars unga matchtrupp och spelare.

Inga spelarkommentarer idag, alla kan bättre, men i vissa korta perioder var vi och nosade med rätt matchapproach.

Deltog idag gjorde Ellen-Hilda-Minea-Elin-Jonna S-Nelly P-Svea-Kujtese-Amanda-Tyra-Molly G-Reta-Nelly W-Tessa. Ledarbänk Budo-Lasse-Lacket-Emmy K

Tack alla för en annars förbannat bra säsong, dagen på Öland glömmer vi snabbt.