Vimmerby Idrottsförening - Borens IK

Plats:Ceosvallen - Konstgräs
Oavgjort mot div 1 motstånd
2022-03-15 15:16

Inte de mest optimala förutsättningarna till dagens match, då återbuden av olika anledningar var många.

Men de som fick chansen att visa upp sig istället gjorde det väldigt bra.

Vi började matchen riktigt bra & förde verkligen spelet första 30 minuterna. Ingen som helst respekt för att det var ett div.1 lag som stod på andra sidan & det är verkligen kul att se. Sista 15 i första mattas spelet från båda lagens håll och det såg mest ut som att alla väntade på halvtidssignalen.

Vi gick iaf ut med en ledning på 1-0 efter att Natta fullständigt bombat in bollen i nättaket på en straff som hon själv skapat.

2:a halvlek kommer vi inte riktigt upp i vår kapacitet som vi vet att vi har. Gästerna släpps in i matchen genom ett ett riktigt fint kvitteringsmål rakt upp i krysset. Helt otagbart & 1-1 var ett faktum.

Men bara någon minut senare ville Natta återta ledningen, så hon gör en otrolig soloprestation när hon får bollen runt mittlinjen & ensam driver ner mot vänster hörnflagga, avancerar inåt i straffområdet, får sig i position & trycker in 2-1.

Boren trycker sedan på för en kvittering & lyckas till slut med det & sätter 2-2 med ca 10 minuter kvar av matchen.

Vi är nöjda med slutresultatet & vår inställning till att kriga i 90 minuter, men spelmässigt vet vi att vi kan bättre, så där är vi inte helt nöjda. Men det är fortfarande några matcher kvar innan det är dax för seriepremiär, så vi slipar vidare.

Extra plus idag går till Mia Anspach som gjorde ett fantastisk fint mittbacksjobb & Molly Levin på innermitten som krigade & sprang kopiöst den här eftermiddagen.