tranås - Vimmerby Idrottsförening

Plats:Övrig plats
Dam C 3-1 borta mot Tranås/Torpa U
2022-03-20 19:42

1-1 i paus och vi hade en del att prat om i paus, det va inte dåligt men lite för lite konstruktiva pass och aktioner.

I 2a mycket bättre, framförallt rejälare och mer vägvinnande. Vi vann rättvist mot ett annars välspelat Tranås som hade några spetsspelare

1-0 23a min, genombort på vår vänstra sida, skottet räddar Ellen fint men vi får inte undan returen så boll i mål. Inget ellen kunde göra nåt åt. Ellen storspelare resten av halvlleken med många bra aktioner

1-1 42a snabbt inkast av Smilla på en rätt vänd Tyra som springer mellan de båda mittbackarna och kan rulla in kvitteringen

1-2 61a Wilma Isaxsom gör sitt första VIF mål efter Tessas skott

1-3 73e Tyras fina pass friställer Tessa somskjuter men mv räddar snyggt men Matilda Kan skjuta in returen med sin vänster.

Vi visar i 2a att med vår attityd och fysik kan vi vända matcher även om inte spelet sitter 100%.  Vi fick 1 2a mer bollvinter på mitten och ägde zon 2-.3 vilket vi ledare gav som nyckel till att få til spelet bättre.

Vi har Tranås i vår div 3 serie så både vi och dom kommer att växla upp spelet fram till vi möts nästa gång.

Fanns ändå många ljuspunkter i matchen

- vi har fyra bra målvakter som presterar i alla matcher, vilken klubb har det? Inte många kan jag säga, idag Ellen och iIda Nyman helt felfria

- vi vänder underläge till seger

- vi har bra ork, vi byter ingen spelare för att de är trötta utan byter för att förändra matchbilder och för att ge alla minst 45 min speltid och möjlighet till utveckling

- flera spelare som är i avslutslägen,, Tessa, Matilda, Tyra, Sandra (ribban), Wilma, Smilla, Hilda. vi jobbar på att få ännu fler avslut ppå mål/match

- vi bjuder på mindre och mindre på egen planhalva, dvs vi tar rätt beslut i rätt lägen

- 07:orna växt in i seniorfotbollen, idag hade vi Ellie och Smilla som göra det bra i de 50-60 min de spelar.

- Jonna och Klara inte släpper en enda jäkel över bron i defensiva löpningar

- Tuva gör det klockrent som vänsterback i 1a

_ Hilda stabil som hb och en bra ledare med kaptensbindeln på vänsterarmen

- Sandra har teknik som få och kan spela på många positioner

- Julia Johansson, fick ett uppdrag idag, att vinna boll och sätta igång anfall, i 2a såg vi allt detta

- Tyra är en monstermaskin, idag som innermitt med stor arbetsradie och en lagspelare som gör sitt yttersta i både def och off

- Wilma , energispelare som inte släpper på gasen nån  gång, idag fick hon belöningen=1 mål och bra betyg av oss ledare

- Tessa, skapar lägen i alla matcher gör hon inte mål så gör nån annan det på hennes skottreturer, idag bättre som target och hemspel till mittfältarna

-Älvehag, stark och bra tillslag , firar stora triumfer i sin första VIF-säsong, och då har inte seriespelet börjat än

- Olivia timar mycket av sina brytningar perfelkt, satte alla pass rätt idag

- Ellie, funktionell med bollen, hittade många bra pass upp på forward från sin yttermitt, vi ledare ser något extra hos denne fröken Larsson

- Smilla, ymf i idag i 60, fick uppmaning att va noggrann med 1-2 touch idag, hon fullföljde sitt updprag perfekt

Nu tränar vi bra i veckan för att sen åka på läger till Loftahammar med alla tjejer i B-C laget, Schema kommer i veckan, men uppstart blir det lördag morgon kl 08.30 med ett träningpass på Ceos innan vi åker mot resmålet. Ät frukost hemma innan trän passet så tar vi ett mellannmål på Ceos innan vi åker till ett läger som vi ser fram mot.

Tack för idag tjejer.

// Budo