BK Kenty - Vimmerby IF

Serie:Division 2 Dam Nordöstra Götaland
Klart vi är besvikna!
2022-04-24 08:45

Toppmöte mellan de båda fullpoängarna och förmodade topplagen. Konstig match där Kenty var det bättre laget och vann med galna 8-3 (5-2)

Matchen började riktigt bra för VIFs del och första 10 hade vi full kontroll och skapade 2-3 riktigt vassa chanser och kunde mycket väl kunnat ta ledningen. I Kentys första riktiga anfall kommer tyvärr 1-0, tungt. 10 min senare kommer även 2-0 och direkt efter avspark 2-1. Vi är med i matchen och jobbar smart och hårt. Sista 8 minuterna i första är konstiga. Chanserna böljar fram och tillbaka och på 5 minuter blir det 4 fina mål och hastigt och lustigt är det 5-2.

Andra halvlek blir också en målrik historia med ytterligare 4 mål, flera klassmål från båda håll.  Vi faller på deras skicklighet, något mål blir kanske lite för enkelt, men de flesta av deras mål tillkommer efter riktigt bra prestationer från deras sida. De märks att några av dem tränar och är med i LFC:s allsvenska trupp de senaste matcherna, Nr 2 Emma Bülow och Nr 26 Ella Björkman.

Vi har mycket att ta med oss till veckans träningar och har återigen fått se hur snabbt det går mot grymt bra lag.

Nu kommer vi träna stenhårt i veckan för att redan på fredag studsa tillbaka i vinnarspåret.

NÄSTA MATCH: FREDAG ARENA CEOS 19:00 VIF DAm A - Hjulsbro IK!

Vi hoppas på ert stöd då!!

Innan dess:

Söndag 24/4