Västerviks damfotboll IF B - Vimmerby IF B

Serie:Div 3 Norra Dam
Derbyseger för VIF B
2022-06-24 21:59

Comebackande spelare va viktiga i segermatchen för VIF B, Andrea Lundgren och Lollo Rosin som båda utbildar sig på annan ort Lund respektive Linköping gjorde mycket rätt i matchen

Annars började Västervik bäst, de rullade runt bra och vi fick inte tag i bollen där vi vill, i och för sig skapade de inte mycket men bollinnhavet va stort för Västervikslaget.

Vi hade 2-0 leding i paus som efter några taktiska ändringar i paus blev VIF dominans i 2a och till slut 0-5 på tavlan.

-----

Vi blev lite överraskade av Västervikarnas fina bolltrillande, det va först efter ca 20 min som vi själva fick till nåt riktigt bra anfall, men därifrån och fram till slutsignalen var vi heta framåt

Defensiven hade vi stenkoll på, det va inte mycket Västervk fick till skott i överliggaren i 1a och några isnepl men Ida Nyman i vårt mål hade en bra kväll hade en bra kväll både med händer och fötter

0-1 min 15 Tyra bryter fram på högerkanten trycker in bollen framförmål där Tessa som vanligt har näsa för målchanser och skarvar in vårt första mål som då va starten på en bättre period, dessförinnan hade Vvik varit klart bättre än oss