Vimmerby IF - Västerviks damfotboll IF

Matchstart:lör 17 september, 15:00
Plats:Arena Ceosvallen, Vimmerby
Serie:Division 2 Dam Nordöstra Götaland
Seger inför över 300 i publiken!
2022-09-17 18:17

VIF Dam A spelade derby inför 300 pers och vann programenligt. 1-0 (1-0).

Om en 1-0 seger kan vara "klar seger" så var detta en sådan. VIF hade mer boll, skapade vassare chanser men Västervik slet och kämpade på bra i 90 min. Natta satte målet efter pass av Elin. Västervik hade kanske 2 farligheter, båda genom vasse Wilma Vinkvist. Vi tar en viktig och klar seger utan att prestera särskilt bra och klart det är nervigt med 1-0 då VFF är så bra så det verkligen kan blixtra till, men de lyckades aldrig hota oss i slutet heller.

Nu snyter vi näsorna, tar lördag kväll och börjar laddar för en bra träningsvecka och sedan högintressant bortamatch mot Lindö FF 25/9.

Men innan dess, kul derby redan imorgon söndag. Vimmerby IF B - Hultsfred FK A 17;00 på arenan.